Podpowiadamy jak wybrać godny zaufania serwis iPad

Apple to coś więcej niż jeden z wielu producentów sprzętu elektronicznego. Niezależnie od tego czy jesteś bezkrytycznym fanem firmy z Cupertino, jej nieprzejednanym wrogiem czy stoisz gdzieś pośrodku i wybierasz sprzęt od Apple ze względu na jego wysoką jakość i prostotę obsługi, masz o amerykańskim koncernie swoje zdanie.

W tym artykule skupimy się na osobach, które korzystają ze sprzętu Apple. Każdy użytkownik iSprzętu, mniej lub bardziej krytyczny wobec jabłkowych urządzeń, wymaga wysokiej jakości zarówno od samego sprzętu, jak i serwisu, który podejmie się ewentualnej naprawy.

Możemy wyróżnić kilka kryteriów, którymi warto się kierować przy wyborze serwisu Apple.

Reputacja

Przed oddaniem swojego iPada do serwisu, przeczytaj opinie i oceny klientów. Nie zrażaj się negatywnymi opiniami, jeśli są one nieliczne. Wszak w Internecie zawsze znajdą się hejterzy krytykujący „dla zasady”.

Jeśli zdecydowana większość klientów pisze o danym serwisie iPadów, że jest zadowolona z wykonanej naprawy a ogólna ocena serwisu w Google oscyluje w okolicach 4,5 lub więcej, warto zaufać takiej firmie.

Tylko Apple, tylko iPad

Jeśli Twój jabłkowy tablet wymaga naprawy, zwróć uwagę na to, czy serwis, który wybrałaś/eś zajmuje się naprawami tylko sprzętu Apple. Taki serwis to gwarancja, że pracujący w nim technicy znają sprzęt tej firmy od podszewki, a nie na zasadzie „w Xiaomi robiło się to jakoś podobnie”. Jak mówił klasyk – prawie robi wielką różnicę.

Dobrze by było, gdyby wybrany przez Ciebie pogwarancyjny serwis Apple zatrudniał także zespół osób wyspecjalizowanych w konkretnych kategoriach sprzętu. Inaczej mówiąc, by jedni technicy zajmowali się naprawą tylko iPhone’ów, inni – iPadów a jeszcze inni – MacBooków.

Fachowość obsługi

Punkt ten wiąże się ściśle z poprzednim. Rozmawiając z pracownikiem serwisu przez telefon, na żywo lub za pomocą komunikatora tekstowego zwróć uwagę na szybkość i fachowość udzielanych odpowiedzi. Doświadczony technik nie powinien udzielać wymijających odpowiedzi, wykazywać nieznajomością usterek czy też… robić klientowi fałszywej nadziei odnośnie czasu naprawy.

Mówiąc inaczej, znając wielką trudność jaką jest naprawa iPada (to jeden z najtrudniejszych w naprawie komercyjnych sprzętów elektronicznych), powinien raczej podać widełki czasowe a nie obietnicę naprawy w jakimś krótkim terminie. Wiele usterek wymaga bowiem wcześniejszej diagnostyki. Nie ma np. możliwości sprawdzenia „na oko” czy defekty wyświetlanego ekranu to wynik awarii panelu LCD czy może płyty głównej.

Sprawdzeni dostawcy

Komfort korzystania ze sprzętu Apple związany jest z m.in. z wysokiej jakości podzespołami używanymi do jego produkcji. Nie inaczej powinno być po naprawie. Dobry serwis iPad powinien wykorzystywać oryginalne podzespoły lub zamienniki od sprawdzonych dostawców. Rynek pełen jest tanich zamienników z Azji, których jakość pozostawia wiele do życzenia. Chcesz przecież, by Twój iPad działał równie dobrze po naprawie jak i przed!

Gwarancja na naprawę

Serwis iPad, który nie udziela gwarancji na swoje naprawy powinien być omijany szerokim łukiem. Gwarancja na naprawę daje… gwarancję dobrze wykonanej usługi. Dobry pogwarancyjny serwis Apple nie boi się udzielić w razie konieczności darmowej naprawy gwarancyjnej, ponieważ… wie, że prawie na pewno do niej nie dojdzie.

Nie tylko dla miejscowych

Ostatnią cechą, na którą chcemy zwrócić Twoją uwagę jest dostępność dla klientów, którzy mieszkają nawet daleko od siedziby serwisu. Godne polecenia serwisy iPadów oferują naprawę wysyłkową (door-to-door).

Dzięki takiej usłudze nie musisz jechać z tabletem do serwisu ani go odbierać tam po naprawie. Zamówiony przez firmę kurier zrobi to za Ciebie.

Dodatkową korzyścią naprawy wysyłkowej jest brak konieczności wyboru serwisu ze swojej okolicy. Jeśli serwis iPad, który Cię zainteresował jest np. 100 km od Twojego miejsca zamieszkania, możesz mu zlecić naprawę iPada bez straty swojego czasu na dojazdy!

Mamy nadzieję, że powyższe kryteria pozwolą Ci dokonać właściwego wyboru. Dzięki temu unikniesz nie tylko niepotrzebnego wydawania pieniędzy, ale i frustracji związanej ze źle działającym po naprawie tabletem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *